czwartek, 10 kwietnia 2014

Wstęp

Nie wiem jak mam zacząć. Pierwszy raz piszę pamiętnik. Może najpierw się przedstawię. Nazywam się Airdila Rencken i jestem elficą. Mieszkam razem z moją matką i siostrą w leśnym królestwie elfów. Jestem studentką i uczę się obcych języków, między innymi angielskiego. Obok nas rozpościera się kraina ludzi, nazywana przez nich Nowym Jorkiem, czy jakoś tak. Pod ziemią mieszkają orkowie, w górach zaś kryją się olbrzymi, którzy często napadają na naszą leśną krainę. Porywają kobiety, wojowników i dzieci, a przede wszystkim chcą zdobyć nasz Kamień Nieśmiertelności. Gdybyśmy my - elfy - go stracili, stracilibyśmy także naszą nieśmiertelność i wieczną młodość. Jednak Kamienia dobrze strzeże nasza Rada. Rada to najbogatsi elfowie, na najwyższych stanowiskach. To oni decydują o wojnie, o tym, kto może zawrzeć ślub, kogo pobiorą do wojska, a kto zostanie skazany na śmierć lub niewolę. Rada często bywa niesprawiedliwa. Nie powinnam tego pisać, ale tak jest. Nienawidzę Rady! Nienawidzę leśnego królestwa! Chcę żyć wreszcie po swojemu i nie przejmować się jutrem! Nie musieć kłaniać się nisko Radzie i żyć wolna jak ptak!

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy wstęp, zachęca do czytania dalszych części. Szkoda tylko, że taki krótki :) Będę twoim stałym czytelnikiem.
    Mam też do ciebie małą prośbę. Niedawno założyłam bloga, również o elfach :) Jeśli miała byś czas i ochotę to zapraszam do mnie:
    http://oczamiflfki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń